Publicatiedatum: 13 januari 2025
Op 25 mei 2018 trad de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 over de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG) in werking.
De RST Group is erg begaan met de bescherming van jouw Persoonsgegevens. Daarom verbinden wij ons ertoe jouw Persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorg te verwerken en te beschermen, met respect voor deze regelgeving. Via deze policy willen we jou zo volledig mogelijk informeren over de verwerkingen die wij uitvoeren. We lichten dan ook toe hoe wij, als verwerkingsverantwoordelijke, jouw Persoonsgegevens verzamelen, gebruiken en bewaren. Deze verwerkingen, inclusief de eventuele doorgiftes aan derden en de wijze van beveiliging, staan eveneens beschreven in het intern register van de RST Group.
De RST Group kan deze policy aanpassen of bijwerken naar aanleiding van wijzigingen in onze praktijken m.b.t. de verwerking van jouw Persoonsgegevens of naar aanleiding van wijzigingen in de wetgeving. Wij raden dan ook aan steeds onze website te consulteren, voor de meest recente versie van ons beleid.
Wanneer je solliciteert voor een functie bij een bedrijf van de RST Group, verstrek je ons Persoonsgegevens die wij verwerken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Bij de RST Group maken we er een erezaak van om onze activiteiten en projecten met integriteit uit te voeren. De integriteit van onze sollicitanten, onze medewerkers en degenen met wie we een zakelijke relatie hebben, is essentieel voor ons succes en onze reputatie. We zetten ons dan ook in voor het beschermen en respecteren van je privacy.
Deze privacy policy voor sollicitanten beschrijft je rechten met betrekking tot je gegevens die wij verwerken, evenals de stappen die we nemen om je gegevens te beschermen.
“Persoonsgegevens” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679, waaronder elke informatie valt aan de hand waarvan een natuurlijke persoon (ook wel “betrokkene” of “datasubject”) wordt geïdentificeerd of kan worden geïdentificeerd.
“Verantwoordelijke” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679. RST Group zal gekwalificeerd worden als de verantwoordelijke die de doeleinden en middelen bepaalt voor de verwerking van uw Persoonsgegevens.
“Verwerker” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679, die Persoonsgegevens verwerkt namens/in opdracht van de Verantwoordelijke.
De Persoonsgegevens die u ons als sollicitant bezorgde, worden verwerkt door één van de bedrijven van de RST Group waarvoor u solliciteerde, vandaag bestaande uit de bedrijven:
RST consultancy
Steenweg op Oosthoven 120 bus 1
2300 Turnhout
België
office@rtconsultancy.be
+32 14 41 29 00
SCOPE
Steenweg op Oosthoven 120 bus 1
2300 Turnhout
België
office@scope.be
+32 14 41 24 00
Praetorian Engineering
Steenweg op Oosthoven 120 bus 3
2300 Turnhout
België
contact@praetorian-engineering.eu
+32 14 15 12 77
U bezorgde ons de volgende gegevens:
Indien wij uw persoonsgegevens verwerken, dan zullen wij dit steeds doen met naleving van de toepasselijke wetgeving (zie boven).
Wij verwerken uw Persoonsgegevens enkel voor de volgende doeleinden:
In dit proces (Sollicitantenbeheer) is de verwerking van Persoonsgegevens door het bedrijf noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokken persoon partij is:
De verwerking van Persoonsgegevens door het bedrijf is noodzakelijk binnen het kader van een precontractuele verplichting. Deze gegevens worden namelijk verwerkt met het oog op het formuleren van een voorstel van arbeidsovereenkomst en dus met het oog op het aangaan van een toekomstige overeenkomst.
Wanneer wij de Persoonsgegevens in het kader van een sollicitatie langer dan twee maanden na het afronden van de selectie willen bewaren, vragen wij u hiervoor toestemming. Vanaf dit tijdstip verwerken wij deze Persoonsgegevens op basis van uw toestemming.
Binnen het kader van het proces Sollicitantenbeheer verwerkt het bedrijf Persoonsgegevens omdat deze verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die rust op het bedrijf:
Binnen het kader van dit proces wordt het bedrijf verplicht tot de verwerking van bepaalde Persoonsgegevens als gevolg van de toepassing van de Belgische Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de Private en Bijzondere Veiligheid (B.S. 31 oktober 2017) en van de Belgische Wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen (B.S. 07.05.1999). Omwille van de toepassing van dit wettelijk kader op het bedrijf dient het bedrijf bepaalde Persoonsgegevens bij de betrokken personen te verzamelen, te bewaren en door te geven aan de betrokken Belgische overheidsdiensten (FOD Binnenlandse Zaken en NVO).
Daarnaast verwerkt het bedrijf Persoonsgegevens omwille van een wettelijke verplichting die rust op het bedrijf binnen het proces:
Volgend uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming hebben de natuurlijke personen wiens Persoonsgegevens door het bedrijf worden verwerkt de mogelijkheid om bepaalde rechten uit te oefenen. Om de uitoefening van deze rechten te kunnen garanderen, worden eveneens een beperkt aantal Persoonsgegevens door het bedrijf verwerkt. Deze gegevens worden enkel verwerkt uit conformiteit met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Binnen het kader van het proces ‘sollicitantenbeheer’ verwerkt het bedrijf niet alleen reguliere Persoonsgegevens maar ook een beperkt aantal Persoonsgegevens die behoren tot de bijzondere categorieën van Persoonsgegevens. Het gaat concreet om de persoonlijkheidsgegevens van de sollicitanten. De verwerking van deze bijzondere Persoonsgegevens door het bedrijf gebeurt op basis van de contractuele verplichting als rechtsgrond.
Daarnaast beschikt het bedrijf over een uitzonderingsgrond om deze Persoonsgegevens te verwerken.
De verwerking van gegevens betreffende de persoonlijkheid van de sollicitanten is strikt beperkt tot de gegevens betreffende de persoonlijkheid die door de sollicitant zelf openbaar zijn gemaakt tijdens de loop van de procedure tot aanwerving. De sollicitant heeft daarbij volledig zelf in de hand welke gegevens betreffende zijn/haar persoonlijkheid worden verwerkt.
De verwerking van deze bijzondere categorieën van gegevens wordt strikt beperkt in de tijd, afhankelijk van het potentieel van de kandidaat:
De toegang tot deze bijzondere gegevens wordt bovendien beperkt tot een strikt beperkt aantal rollen binnen het bedrijf.
De toegang tot uw Persoonsgegevens is enkel mogelijk voor onze HR medewerkers en het management en dit in zoverre zij over uw Persoonsgegevens moeten beschikken in het kader van het verwerken van uw sollicitatie.
Uw Persoonsgegevens worden opgeslagen op onze Office 365 cloud omgeving die exclusief beheerd wordt door ons en onze IT partner.
Wij hebben zowel organisatorische als technische maatregelen getroffen om deze gegevens te beveiligen. Het gaat daarbij onder meer om een beperking van de toegangsrechten aan de hand van een matrix en om de installatie van een multi factor authentication om toegang te krijgen tot de cloudomgeving.
Wij zullen steeds zo goed mogelijk uw Persoonsgegevens beschermen tegen ongerechtvaardigde toegang, gebruik en onthulling. De inspanningen die wij leveren, eisen wij eveneens van onze leveranciers.
We spannen ons ook in om uw Persoonsgegevens te updaten en bij te werken om hun nauwkeurigheid te behouden.
Wij zullen uw Persoonsgegevens niet doorgeven aan derden die zich buiten de Europese Economische ruimte bevinden. Een uitzondering kunnen onderaannemers of medewerkers zijn die de gegevens bewaren op servers in de Verenigde Staten en zich verbonden hebben onder het “Data Privacy Framework”, waarbij een adequaat niveau van beveiliging wordt geboden voor de verwerking van Persoonsgegevens.
Wij zullen voorts geen Persoonsgegevens overdragen aan andere partijen die zich binnen de Europese Economische Ruimte bevinden dan met uw toestemming, tenzij:
Iedere overdracht van Persoonsgegevens aan een ontvanger zoals hierboven opgesomd is in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679.
Wij zorgen ervoor dat er maatregelen worden genomen zodat de ontvangers de Persoonsgegevens niet kunnen gebruiken voor andere doeleinden dan deze die in deze policy limitatief zijn opgesomd en dat de ontvangers voldoende technische en organisatorische maatregelen hebben getroffen ter bescherming van deze gegevens.
Teneinde de beveiliging van de Persoonsgegevens te waarborgen, zullen wij steeds een verwerkersovereenkomst sluiten met bovengenoemde ontvangers van de Persoonsgegevens.
Wij zullen alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen treffen om ervoor te zorgen dat de werknemers en medewerkers die toegang hebben tot de Persoonsgegevens, deze uitsluitend verwerken in overeenstemming met deze privacyverklaring en de wettelijke verplichtingen onder de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679.
Op grond van zowel de Belgische als de Europese wetgeving inzake de bescherming van Persoonsgegevens heeft u de hierna beschreven rechten. Indien u van deze rechten gebruik wenst te maken, dient u ons een schriftelijk verzoek te sturen naar onderstaand e-mailadres.
Wij zullen u binnen een termijn van 1 (één) maand na ontvangst van het verzoek informeren over de actie die zal worden ondernomen. Deze termijn kan verlengd worden tot maximaal 2 (twee) maanden indien het een complex verzoek betreft, in welk geval u binnen 1 (één) maand na het oorspronkelijke verzoek door ons over de redenen van deze vertraging wordt geïnformeerd. Indien wij besluiten geen gevolg te geven aan uw verzoek, dan delen wij u binnen 1 (één) maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg blijft.
Het recht op toegang tot Persoonsgegevens
U heeft het recht ons op te dragen om alle Persoonsgegevens te verstrekken die wij over u bewaren en hier een gratis kopie van op te vragen, op voorwaarde dat de rechten van andere betrokkenen niet worden aangetast. Indien u om extra kopieën vraagt, dan rekenen wij u een redelijke vergoeding aan gelijk aan de administratieve kost van het maken van deze kopieën.
Het recht op rectificatie van de Persoonsgegevens
Wij vragen u vriendelijk om ervoor te zorgen dat de Persoonsgegevens in onze database zo juist en volledig mogelijk zijn. Indien u van mening bent dat de aan ons verstrekte gegevens onjuist of onvolledig zijn, wordt u verzocht ons hiervan op de hoogte te brengen zoals hierboven beschreven. Wij zullen uw Persoonsgegevens dan zo snel als mogelijk verbeteren of aanvullen.
Het recht om Persoonsgegevens te wissen
U heeft het recht om uw Persoonsgegevens zonder onnodige vertraging te wissen in volgende gevallen:
Er zijn echter bepaalde algemene uitsluitingen op het recht om te wissen. Die algemene uitsluitingen omvatten de gevallen waar verwerking noodzakelijk is:
Het recht om de verwerking van Persoonsgegevens te beperken
In de volgende gevallen heeft u het recht om de verwerking van uw Persoonsgegevens te beperken:
Indien de verwerking op basis hiervan wordt beperkt, kunnen we uw Persoonsgegevens blijven opslaan. We zullen de gegevens echter slechts verwerken met uw uitdrukkelijke toestemming voor het instellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims, ter bescherming van de rechten van een andere natuurlijke of rechtspersoon of om redenen van wezenlijk openbaar belang.
Het recht op bezwaar
U heeft het recht om zich te verzetten tegen onze verwerking van uw Persoonsgegevens, in de volgende gevallen:
Het recht op gegevensoverdracht (“data portability”)
Indien u gebruik wenst te maken van uw recht op gegevensoverdracht, zullen wij de Persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm doorgeven aan een gegevensverantwoordelijke van uw keuze.
Het recht om toestemming in te trekken
In de mate dat de wettelijke basis voor onze verwerking van uw Persoonsgegevens uw toestemming is, heeft u het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken. Deze intrekking heeft evenwel geen invloed op het rechtmatig karakter van de verwerking die heeft plaatsgevonden voor de intrekking.
Wij bewaren uw Persoonsgegevens tot uiterlijk 1 maand na de afhandeling van deze lopende sollicitatieprocedure OF tot 1 jaar na ontvangst mits uw toestemming:
Indien uw sollicitatie leidt tot een arbeidsovereenkomst met ons bedrijf, dan worden uw Persoonsgegevens uit uw sollicitatieprocedure gevoegd bij uw personeelsdossier en zal de privacyverklaring personeel erop van toepassing worden.
Alle verzoeken met betrekking tot uw Persoonsgegevens kan u overmaken aan onze interne referentiepersoon inzake gegevensbescherming:
Wij doen vanzelfsprekend steeds ons uiterste best om zorg te dragen voor de bescherming van uw Persoonsgegevens: mocht hierbij toch iets fout lopen dan zullen wij u daarvan in de mate van het mogelijke zo snel mogelijk inlichten en in elk geval alle nodige maatregelen treffen om verdere verspreiding van uw Persoonsgegevens tegen te gaan.
Indien je ondanks al onze inspanningen nog klachten hebt omtrent de wijze waarop wij met jouw Persoonsgegevens omgaan, kan u te allen tijde contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit door een e-mail te sturen naar contact@apd-gba.be of door een schriftelijke aanvraag te richten aan de Gegevensbeschermingsautoriteit, gevestigd te 1000 Brussel (België), Drukpersstraat 35, of de Autoriteit Persoonsgegevens door een klacht in te dienen op www.autoriteitpersoonsgegevens.nl. U heeft de mogelijkheid om beroep in te stellen bij de bevoegde rechtbank.
België:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
België
+32 2 274 48 00
contact@apd-gba.be
Nederland:
Autoriteit persoonsgegevens
Bezuidenhoutseweg 30
2594 AV DEN HAAG
Nederland
+31 70 88 88 500
https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/
Ik geef expliciet toestemming om mijn Persoonsgegevens langer dan twee maanden na het afronden van de selectie te bewaren en dit voor een termijn van 1 jaar.
Ik geef expliciet toestemming om mijn vorige werkgever(s) te contacteren in het kader van mijn opgegeven referenties.
© 2024 RST Consultancy |
website: nadruk.be